Proces nákupu

Proces nákupu

  1. Informace

    SSČ pravidelně vždy v lednu každého roku informuje e-mailem ředitele, vedoucí THS a případně jmenované kontaktní pracovníky všech pracovišť AV ČR o výsledcích minulé aukce a zahájení přípravy aukce nové.

  2. Smlouva se SSČ

    SSČ (centrální zadavatel) uzavře s Vaším ústavem / univerzitou Smlouvu o centralizovaném zadávání.
    Vzor smlouvy
  3. Soupis odběrných míst

    Proběhne soupis odběrných míst, která chcete zapojit do aukce. Není nutné zapojovat celý ústav – lze zapojit pouze vybraná odběrná místa dle Vašich požadavků. Do aukce lze zapojit i odběrná místa s historií spotřeby mladší než jeden rok nebo nově zřízená odběrná místa, kdy bude proveden odhad ročního odběru.
    V této fázi je nezbytné věnovat velkou pozornost tomu, aby dodávané informace o smlouvách a vyúčtováních byly kompletní (se všemi dodatky).
  4. Příprava aukce

    Dohodce (PROSPEKSA, a.s.) provede analýzu podkladů odběrných míst (faktury, smlouvy) a vyhodnotí možnosti účasti v aukci (tj. zda všechna odběrná místa splňují nezbytné podmínky). V této fázi je nutné, aby Váš ústav dokázal pružně reagovat na případné operativní vyřízení výpovědí stávajících smluv s energetickými firmami. Některé smlouvy je velmi obtížné vypovědět.
    Dohodce připraví podklady pro aukci (přihlášky, přílohy). Ústav v této fázi doplní svoje požadavky na termíny a způsob vyúčtování. Je nutné si zkontrolovat, že všechny údaje jsou v souladu s Vašimi požadavky.
    Vzor přihlášky do aukce
  5. Aukce

    Proběhne elektronická aukce (aukce probíhají každý týden, je tedy dostatek času na přípravu). O výsledku aukce Vás neprodleně informuje e-mailem SSČ.
    Příklad průběhu aukce
  6. Závěrkový list (smlouva)

    Výsledkem aukce jsou samostatné Závěrkové listy, které mají právní sílu obchodní smlouvy. Svými podpisy je stvrzují makléři dohodců a Registrační centrum burzy. Případné další změny je pak možné realizovat již jen prostřednictvím dodatků.
    Vzor závěrkového listu